tisdag 9 februari 2016

GameTrailers lägger ned

Det kom oväntat. Internets kanske bredaste och bästa ställe för spelrecensioner och spelunderhållning, GameTrailers, lägger ned verksamheten. Med omedelbar verkan. Skittråkigt om du frågar mig.

Jag har inte följt allt som GameTrailers har sagt och gjort under de 13 år som sajten har funnits och expanderat. Men jag har sett The Final Bosman, njutit av riktigt bra videorecensioner och inte minst följt deras E3-sändningar.

Just GameTrailers E3-sändning blev klassisk i fjol när de helt flippade ur då Sony utannonserade The Last Guardian, Final Fantasy VII Remake och Shenmue III till PS4. Äkta känslor strömmade ut, och det var underbart att se.

Antalet kvalitativa spelsajter sjunker just nu. De konkurreras sannolikt ut av högljudda YouTube-fenomen. Jag hoppas att GameTrailers hädanfärd inte följs av ännu fler. Vi behöver både små och stora forum för diskussion, recensioner, granskning och nyheter. Med en personlig touch.

Jag kommer sakna GameTrailers för dess entusiasm och passion.

Ni kommer att vara saknade.