- Vi är bäst!
- Nähä! Det är vi som är bäst!
- Nähä! Är ni inte alls! Vi är bäst, så det så!
Ungefär så låter det i i spelkonsolvärlden just nu när Microsoft, Sony och Nintendo försöker tävla om att presentera de bästa möjliga nyheterna om försäljningen av sina produkter inför den kommande julhandeln.
Under Thanksgivning-veckan i USA sålde Microsoft dubbelt så många Xbox 360-konsoler som veckan innan. Orsaken var enligt återförsäljarna bundles med Arcade-varianten+100 dollar nedladdningsbara spel på Xbox Live samt Xbox 360-bundlen med Call of Duty: Modern Warfare 2.
Samtidigt konstaterar Nintendo att Wii-försäljningen stigit med 85 procent sedan maskinen prissänktes. Några specifika siffror presenterades inte, men Nintendo hävdar att de har sålt 1,5 miljoner enheter av Wii, Nintendo DS och DSi under Thanksgiving-veckan.
Sony kontrar med att efterfrågan på PlayStation 3 är på "all time high" och att 440 000 PS3:or såldes under Thanksgiving-veckan, som slutade den 29 november.
Se där, tre helt olika sätt att presentera försäljning av den egna produkten på för att få den att verka högre än konkurrenteras.