måndag 8 oktober 2012

Mobilkärlek

Jag har haft min Samsung Galaxy S3 i några dagar nu. Och jag är förtjust. Väldigt förtjust.

Jag köpte Iphone 4S i april men insåg snart mitt misstag och började oundvikligen snegla efter en Androidlur. Jag har insett att Iphone helt enkelt inte passar mig. Den är lite som Excel. Användbar, funktionell men ack så tråkig! Häromdagen tog jag mig en titt på Iphone 5 och insåg att jag inte vill ha den. Jag vill ha en telefon som är tillgänglig, inte stängd och begränsad.

S3:an nobbade jag tidigare eftersom jag tyckte den var för stor. Nu när jag använt den har jag helt ändrat uppfattning. Den ligger skönt även i mina tämligen små händer och den stora skärmen gör S3:an till en formidabel surfmobil. Vilket 4S aldrig var. Telefonen är supersnabb, Amoledskärmen är kanonsnygg (även om den inte slår Apples Retinaskärm) och kameran strålande. 

Så nu, efter några års bedrövelser med snedsteg som HTC Wildfire, Iphone 3GS och Iphone 4S, har jag äntligen en smarttelefon som jag gillar på alla sätt. Den är skön att hålla i, rolig att använda, har en rad smarta funktioner och ger ett lekfullt intryck. Den fungerar felfritt med mitt hemmanätverk, som Iphonen ofta krånglade med.

Äntligen välspenderade tusenlappar.

 Gilla!