måndag 7 juli 2014

Catching up...


Jag spelar catching up just nu. Försöker komma ikapp i den förra generationens drivor av toppspel. Det känns ibland som en oöverstiglig uppgift.

Det var nämligen en ovanligt lång och osedvanligt bra generation vi lämnade bakom oss när PlayStation 4 och Xbox One släpptes i höstas. Eller "lämnade bakom oss", förresten... Få lär ha hunnit spela alla spel som bara måste spelas. Det finns många guldklimpar att upptäcka.

Själv har jag börjat beta av toppliren till PlayStation 3. Det kommer ta sin tid. The Last of Us var en fantastisk upplevelse på alla sätt. Definitivt topp tre under den förra generationen. Kanske topp fem genom alla tider.

Efter att ha klarat Uncharted har jag nu satt tänderna i Uncharted 2. Därefter väntar Uncharted 3 och Heavy Rain. Jag blir alltmer sugen på att slå till på en PS4, men det går inte att motivera det förrän jag har klarat ut de bästa spelen till PS3.

Om en vecka börjar semestern, och i år blir det ingen långresa. Jag misstänker därför att Sonys flåsiga monster kommer gå varm hos mig i sommar.