tisdag 21 juli 2015

Att bli fast i en serie


Jag kollar väldigt sällan på serier. De tar helt enkelt mycket tid, och det är sällan jag lyckas hitta något som är så bra att det är värt den tiden.

Dexter är ett undantag. Jag är några år sen på bollen här, men sedan en tid tillbaka har jag börjat plöja igenom den. Säsong efter säsong. Det är fascinerande att se hur Michael C Halls seriemördarkaraktär utvecklas.

Jag har nu börjat titta på säsong 5. Halvvägs genom serien. En god vän sa att säsong 4 var bäst, och hittills är det verkligen så. Men jag hoppas att det finns mer kvar att hämta. Den senaste säsongen slutade nämligen på ett så upprörande sätt att jag var tvungen att ta en liten paus.

Men nu är jag på't igen. Jag vill ju hemskt gärna se hur det går för den socialt handikappade psykopaten, seriemördaren och blodavtrycksexperten Dexter Morgan.

Det är nog så att jag fastnat i en serie för första gången.