onsdag 9 september 2015

Tearaway är här igen


Ett av årets minst omtalade och mest underskattade spel har anlänt till PlayStation 4. Tearaway Unfolded släpptes i dag under obefintlig pompa och ståt.

Spelet, som är en omarbetning av originalet från 2013, sålde väldigt dåligt till PS Vita. Förhoppningarna om en försäljningssuccé till PS4 torde därför vara begränsade. I synnerhet som det släpps i konkurrens med Super Mario Maker och att Sony helt tycks ha skippat att göra reklam för det.

Jag hoppas att detta äventyr, som fått mig att ompröva min önskan om det papperslösa samhället, ges en ärlig chans av många spelare. Men jag befarar att det kommer att begravas illa kvickt tillsammans med andra spelbranschens solstrålar som Puppeteer och Samba de Amigo.

Själv kommer jag i alla fall återuppleva Iotas vandring genom en papperstunn värld full av färg, fantasi och glädje med början redan i kväll.