söndag 8 december 2013

Min Dreamcast-samling så långt

Som jag skrivit tidigare har jag på allvar börjat samla på mig Dreamcast-konsoler och spel. Jag har insett att jag inte kan samla på allting samtidigt, och valet föll på Segas sista och bästa konsol.

Det har varit ett ganska produktivt år med flera nya konsoler i begränsad upplaga, en del officiella tillbehör samt en packe spel. Vi får se vad det kommande året bjuder på.

Mycket återstår fortfarande. Målet, att samla alla spel utgivna i Europa (PAL), är bara till en fjärdedel uppnått. Och ännu står en hel del konsoler på önskelistan. Uppenbara hinder är pengar och utrymme. Det förtar en del av känslan att köpa saker för att sedan tvingas ställa dem i förrådet eller längst in i garderoben direkt när man fått hem dem.

Lyckligtvis har jag en tolerant fru som låter mig förvara en del i vardagsrummet. Men långt ifrån allt ryms där nu, särskilt inte som såväl böcker som filmer också blir fler och trängs om utrymmet.

Min förhoppning är jag ska kunna ställa alla konsoler, spel och tillbehör i ett glasskåp modell större när boendeförhållandena tillåter.

Biohazard-utgåvan av Dreamcast (Claire-versionen).

Den blå Hello Kitty-utgåvan av Dreamcast.

Originaltillbehör. 

Originalkonsol, Hello Kitty, Regulation #7
och Biohazard.

Ett 50-tal Dreamcast-spel så långt.
Två av dem är japanska Biohazard: Code Veronica 
och Sonic the Hedgehog Birthday Pack.