Nu ska man inte dra alltför stora växlar på en enskild undersökning, men poängen är att medan fanboys alltid fortsätter att köpa ett visst varumärke visar resultaten i enkäten att bland de som ägde bägge formaten under förra generationen ansågs PS4 vara mest intressant nu.
Jag tror att det ligger ganska mycket i detta. Många började med Xbox 360. Den lanserades först och hade en stabil start med många bra exklusiva spel. Detta avtog när Microsoft släppte Kinect 2010 och satsade alltmer på casual-upplevelser som Kinect Sports.
Det känns som att Alan Wake var det där sista exklusiva utropstecknet, och det kom 2010. Nya exklusiva varumärken slutade komma samtidigt som de blev alltfler till PS3. Xbox 360 har fått några nya Halo, Forza och Gears of War medan PS3 fått The Last of Us, Beyond: Two Souls och Tales of Xillia. I sanningens namn har Microsofts konsol levt mycket på bättre versioner av multiformatstitlar - och Xbox Live.
PlayStation 3 hade en långsam start men tog sig efter 2009 då en prissänkning och en ny modell fick fart på försäljningen. Jämför man det totala utbudet på de två konsolerna i dag råder ingen tvekan om att PS3 har flest bra exklusiva spel. När jag tittar i min hylla med 360-spel inser jag att de flesta som jag tycker allra bäst om faktiskt är multiformatstitlar. Det är fantastiska spel som BioShock Infinite och Sleeping Dogs - som även är tillgängliga på PS3.
Allt tyder på att PS4 kommer att bli den konsol som attraherar flest spelare under den nya generationen. PS3-spelare kommer att se köpet som ett naturligt steg. Ägare av bägge formaten kommer i de flesta fall att tycka att PS4 är den bredaste plattformen, och tack vare otaliga förbättringar av PlayStation Network är valet av PlayStation i dag inte avsevärt sämre för den som mest tillbringar sin tid online.
Men även specifikationer och pris spelar in. Microsoft tar den här gången mer betalt än Sony, och de gör det för en tekniskt svagare produkt. Kinect har än så länge inte alls visat sig vara den "differentiator" som Microsoft hoppats.
Vilket precis som i fallet med Wii U Gamepad är företagets eget fel. De har helt enkelt inte lyckats visa vad som gör den så oumbärlig att den är värd ett högre pris.
En talande jämförelse.