söndag 27 januari 2013

Nu dumpar jag Netflix

Det var roligt till en början. Nyhetens behag. Att kunna få "filmer och serier från hela världen" direkt i TV:n via smart-TV:ns Netflix-app. Att slippa springa och hyra en rulle när andan föll på.

Men saker som verkar för bra är oftast också det. Jag borde ha anat att för 79 kronor i månaden kan vi omöjligen få tillgång till ett väldigt brett utbud av både utländska och svenska filmer och serier. På bara någon vecka blev det uppenbart att utbudet hos Netflix är väldigt skralt. Jag har nu hunnit se i stort sett allt som jag vill se.

Framför allt är jag besviken på hur få nya filmer som finns att tillgå. Under rubriken "nytt" återfinns filmer som är flera år gamla. Vad är då poängen? Visst erbjuds en hel del äldre filmer - och det kan ju vara roligt att se sådant man missat. Men det är inte för komedier från 1984 som jag vill betala pengar varje månad.

Nu dumpar jag Netflix. Jag kommer gärna tillbaka - men inte förrän det finns ett utbud värt mödan.

Inte fullt så fantastiskt som det verkade.