fredag 2 oktober 2015

Så var Uncharted-samlingen bokad

Jag brukar normalt inte förboka spel. Stora releaser säljer liksom inte slut, och inte ens så kallade "limited edition" är i själva verket begränsade i antal längre.

Men när det stod klart att specialutgåvan av Tearaway Unfolded tvärtemot tidigare uppgifter skulle släppas i Sverige förbokade jag faktiskt spelet. Av rädsla för att det återförsäljarna skulle ha tagit in endast ett fåtal exemplar. Med facit i hand - jag var väl ungefär en av tre personer som köpte det - hade jag inte behövt oroa mig.

Nu har jag fallit förbokningsfällan igen. Spontant lade jag en förbokning på Uncharted: The Nathan Drake Collection. Jag trodde att jag skulle kunna avhålla mig från detta eftersom jag fortfarande har en del andra spel att spela innan Halo 5 släpps den 27 oktober. Men efter alla mustiga teasers och recensioner som hyllat samlingen med de tre Uncharted-spelen i 1080p-upplösning och 60 bilder per sekund slog jag till.

Specialutgåvan innehåller förutom spelet i plåtlåda även en bildbok och några stickers. Verkligen inte den snyggaste utgåvan som skådats, men priset är å andra sidan överkomligt: 799 kr. Spelet släpps den 7 oktober.

Vintern är räddad, kan man säga.

Ingen märkvärdig utgåva, men den är å andra sidan inte så dyr.