tisdag 26 november 2013

Ingen PS4 för mig

Nej, det blir ingen PlayStation 4 för mig.

Jag förbokade en konsol tidigt i somras och trodde att jag skulle få en. Misstaget var att förboka hos Spelbutiken, en av de största klåparna bland alla återförsäljare. De var dock överlägset billigast just när jag lade beställningen (därefter följde andra efter) den 15 juni.

I dag kom meddelandet att jag inte är en av dem som kommer få en konsol på fredag. Nu gör inte detta så mycket. Jag hade redan bestämt mig för att sälja PS4 om jag fick den på fredag. Jag kan helt enkelt inte motivera ett köp just nu. Det finns inte ett enda intressant spel på lanseringsdagen.

Att vänta har dessutom två fördelar: Barnsjukdomarna elimineras och spelen blir fler. Jag kommer definitivt köpa PS4 nästa år, förmodligen någon gång till våren. Men just nu känns det inte motiverat att lägga ut 4 000 kronor på en konsol som saknar spel.

Lite komiskt är det att Spelbutiken i stället erbjuder mig den bundle som även säljs i andra länder innehållande en PS4, en PS Camera, Killzone: Shadow Fall och en extra handkontroll. Men priset (de lär ha importerat) gör detta föga lockande.

Så, beställningen är avbokad. Jag återvänder till min Xbox 360 ett tag till.

Nej, tack.